söndag 3 juni 2012

Förbesök på brottsplatsen

I helgen har jag varit och besökt utomhusteatern på Träffen där vi ska spela. Jag vill gärna sitta någon timme eller två och titta på den scen, där det så småningom ska växa fram en scenografi, och försöka se allt framför mig. 
Sen kikade jag runt i skrymslen och vrår för att bli vän och bekant med den gamla lokalen, och försöka hitta sceniska lösningar på det som i mångt och mycket än så länge är teorier och tankar. Många stenar föll från mitt hjärta!
  Och så tjingsade jag på Hjalmar Branting. Jag undrar om han vet att han kommer att spela en viss roll i föreställningen så småningom. Dock inte som sig själv... Efter fem timmars stirrande, vandrade jag tillbaka ner till centrum, sprudlande och full av nya idéer. Min kärlek till Träffens fina teater blir bara starkare och starkare för varje dag som går.

/Regissören

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar